Pan Flüt Hakkında


Pan flüt ismini Pan tanrısından alır, mitolojik efsaneye göre;

"Pan, Sirinks (Yunanca Συριγξ)) isimli güzel bir periye aşık olur. Pan'dan kaçmak için Sirinks kendisini su kamışı bitkisine çevirir. Pan'ın aşık olduğu Syrinks tam Pan ona sarılacağı sırada saza dönüşür. Pan da üzülür ama bir yol bulur. Sazlardan yedi tanesini kesip balmumuyla yanyana yapıştırır, üfleyince ortalığa tatlı bir melodi yayılır. Böylece Syrinks adlı çalgıyı icat etmiş olur. Syrinks'e panflüt de denir."

Böyle bir hikayesi var pan flütün.
Pan flüt, uzunluklarına göre yanyana dizilmiş 7 kamıştan oluşan bir tür müzik aletidir. Dünyaca ünlü Pan flütist diyebileceğimiz isim ise "Gheorghe Zamfir" dir. O yıllarını pan flüte adamış bir sanatçı.

.
Profesyonel pan flüt Türkiye'de ne yazık ki yok , ki varsa da ben denk gelmedim. İstanbul'da örneğin Tünel'den tutun gezmediğim yer kalmadı diyebilirim pan flüt için, ama maalesef doğru düzgün çalınan, hoş sese sahip pan flüt bulamadım. Bir forumdan aldığım bilgiye göre pan flütün iyileri Romanya, Polonya, İsviçre gibi ülkelerde bulunuyor ve fiyatları 1000 dolardan başlıyor.

Ama daha fazlasını verebilirim diyen arkadaşlar için 100 dolardan başlayan pan flütler de mevcut. Bunun için ne yapıyoruz? Brad White amcamızın sayfasına göz atıyoruz. Sol menüde pan flüt resimlerini gördünüz, onlara tıklayarak hem fiyatlarını görebilir hem de o enstrümandan çıkan sesi dinleyebilirsiniz. Ayrıca aynı sitede Müzik Dinle sayfasından pan flütle çalınmış müzikleri dinleyebilirsiniz. Özellikle sayfada "The Doll" isimli eseri tavsiye ediyorum.

Ayrıca en sevdiğim parçayı yani bunu.



Yorumlar

  1. te te te te te teyy tey tey

    YanıtlaSil
  2. Peki çalgının tonu nedir? Bir de bemolleri diyezleri nasıl veriyorsunuz? Yan flüt çalıyorum ve pan flüte başlamayı düşünüyorum, o yüzden bu bilgiler benim için oldukça önemli. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. merhaba ben seramikten pan flütten yapacağım. yaptığım araştırmaklarda ağız kısmının eliptik olduğu bilgisine ulaştım. sadece boru şeklinde midir bu alet? yoksa bildiğimiz flütlerdeki gibi ikinci bir ses çıkışı için delik var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayır flüt gibi ikinci bir deliği yok. her bir borusunu pipet gibi düşünün ama pipetin bir tarafı kapalı olmalı. hatta soda şişesi gibi düşünebiliriz olayı, alt tarafı kapalıdır ve ucuna hafifçe üflediğimizde ses çıkmaktadır, pan flüt de bu esaslara göre ses çıkarmaktadır. güzelinden yapmak da kişiye kalmıştır artık. inşaat borusu diye tabir ettiğimiz elektrik borularıyla da gayet güzel oluyor, çalışmanızda başarılar dilerim, isterseniz yaptıktan sonra resim yükleme servislerine yükleyip linkini paylaşabilirsiniz bizimle.

      Sil
  4. hangi yıl ortaya çıkmış

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorum yazmak için "yorumlama biçimi" bölümünden bir tanesini seçin. Dilerseniz sadece adınızı, dilerseniz google hesabınızı ya da dilerseniz adınız görünmeyecek şekilde "anonim" bölümünü seçerek yorum yazabilirsiniz.